Cilj: Steći osnovna znanja o specifičnostima pisanja kriminalističkog romana. Napisati priču i poslati je na konkurs (praktična primena naučenog), napisati sinopsis budućeg romana
Na svakom času biće ispisana tri korisna saveta koji pomažu prilikom pisanja kriminalističkog romana.
Međusobno komentarisanje zadataka i kako koja priča stigne čitanje naglas.
Prvi čas
Osnovi kreativnog pisanja (zaplet – Frajtagova piramida, likovi, dijalog, sinopsis, razlika u pristupu pisanju priče i romana)
Iskustvo pisanja Beogradske knjige mrtvih.
Domaći – pisanje kratke priče na osnovu fotografije.
Drugi čas
Razrada likova (posebnost glavnog lika, šta je sve nephodno znati o liku da bi bio uverljiv, protagonista i antagonista, upoznati likove i pustiti ih da vas vode u pisanju)
Domaći – po stavkama razraditi likove u priči ili romanu
Treći čas
Specifičnost zapleta kriminalističkog romana. Obraćanje pažnje na detalje. Lažno vođenje i stalna napetost. Crvena haringa. Pokaži, ne prepričavaj.
Domaći – skicirati zaplet za roman
Četvrti čas
Forenzika – šta je neophodno znati o nauci da bi istraga bila uverljiva.
Domaći – opisati scenu zločina i tragove koji su ostavljeni
Peti čas
Dijalozi – način govora, skraćenice, profi sleng, štrihovanje nepotrebnog i ponavljanje, otkrivanje važnih informacija, prikazivanje međusobnih odnosa kroz dijalog, davanje dinamike radnji.
Domaći – napisati kratak dijalog o opisu zločina inspektor/forenzičar (iz prethodnog domaćeg)
Šesti čas
Ukazivanje na važnost čitanja drugih autora krimininalističkih romana, podsvesno skupljanje tajni zanata. Upečatljivi junaci, zločini kao prikazivanje stanja u društvu i stanja ljudske prirode. Kako to uraditi a da ne izgleda jeftino.
Domaći – Svako da navede svoja tri omiljena junaka i da obrazloži zašto su omiljeni.
Sedmi čas
Specifičnosti pisanja kriminalističkih romana u serijama, šta se otkriva odmah, a šta ostavlja za kasnije, osluškivanje čitalaca.
Osmi čas
Pitanja i odgovori. Sređivanje priča. Gledanje inserata iz dobrih serija napravljenim po junacima iz knjiga